For at optimere din virksomheds overblik over de medarbejdere der er oprettet på jeres system, tilbyder vi 2 målrettede løsninger samlet i én:
1. Licens portal. Portalen giver mulighed for at se de Microsoft licenser din virksomhed abonnere på. Du kan se antallet af licenser som er tildelt i realtid, samt hvornår de enkelte licenser udløber og skal fornys. Ydermere kan du, hvis du ønsker det, selv tildele nye licenser til din virksomhed.
2. Bruger oversigt med tildelte licenser. Én gang om måneden modtager du en liste med alle de brugere der er oprettet på jeres system. Listen indeholder også hvilke licenser som den enkelte bruger har tildelt.
KOMPAS – Medarbejder og licens administration er obligatorisk for alle, der benytter OneOffice som Microsoft Trusted Advisor (CSP-partner). Dette for at der ikke er tvivl om oprettede brugere på systemet, de licenser som de har tilknyttet samt hvornår licenserne bliver fornyet.
KOMPAS – Medarbejder og licens administration oprettes gratis og koster 150,00 kr./md + moms.
Licens Portal. ( https://c-controlpanel.com/ )
Nøglemedarbejdere kan få adgang til at se hvilke licenser der er aktive i jeres virksomhed.
Portalen har 3 menupunkter, hvor menupunktet Subscriptions er der hvor du kan se de licenser, som er tilknyttet din virksomhed:
Herunder er licens oversigten:
1. Licens type / Product
2. Licens navn / Name
3. Licens periode / Term
4. Fakturerings periode / Billing cycle
5. Licens oprettelse / Created
6. Fornyelses dato / Renewal
7. Antal licenser tildelt / Quantity
Du har også mulighed for at rette antallet af licenser som I har tildelt. Det er muligt at tilføje licenser hele året rundt, men det er kun muligt at reducere antallet af årlige (Annual) licenser én gang om året. Og det kan gøres på fornyelsesdatoen (Renewal). Hvis fornyelsesdatoen er overskrevet med mere end 6 dage, kan antallet af licenser ikke reduceres, da de er bundet i 12 måneder.
**VIGTIG INFORMATION** Hvis du har tilføjet nye licenser til din virksomhed, binder antallet og faktureringen af de licenser der er tildelt til din virksomhed. Derfor anbefaler vi, at du rådfører dig med OneOffice før du ændrer antallet af licenser. Vi anbefaler, at oversigten bruges som ”licens facit” og ikke til at tilføje licenser selv.
Bruger oversigt.
For at du hele tiden er up-to-date med de brugere der er oprette på dit system, og hvilke licenser de har, vil du modtage en liste som indeholder dine medarbejdere, og hvilke licenser der er tildelt til den enkelte medarbejder. Listen bliver sendt til en nøgle medarbejder på e-mail:
(1) Viser de brugere der er i systemet
(2) Viser e-mail adressen på brugeren (også system brugere)
(3) Viser hvilken licens der er tilknyttet brugeren.
Du kan også sortere i de forskellige kolonner, ved at trykke på den lille pil-ned øverst i hver kolonne.
I dette eksempel kan man se, hvilke licenser der er tildelt til den enkelte medarbejder. Dermed kan du hele tiden følge udviklingen i medarbejdere og licenser.
Dermed reduceres risikoen for, at du har medarbejdere, der ikke har de rigtige licenser. Og da bindingen for én licens er 12 måneder, kan det have en økonomisk konsekvens, hvis der betales for licenser der ikke benyttes.
Hvis der er brugere i listen, som ikke skal være der, kan du i god tid få nedlagt brugeren (vejledning til nedlæggelser kan du finde her: Hjælp (oo.dk))
Salgsteamet, OneOffice:
Har du lyst til at mødes og tale videre om den bedste KOMPAS løsning for jeres virksomhed?